Kevätkauden päättäjäiset Rastiksessa 22.5.2013

Judon kevätkauden päättäjäistapahtuma pidettiin keskiviikkona 22.5.2013. Viimevuotiseen tapaan tapahtumapaikkana toimi urheilutalon vieressä sijaitseva nuorisotalo Rastis. Paikalle oli kutsuttu kaikki seuran harjoittelijat, ohjaajat ja junnujen vanhemmat.

Päättäjäisten aluksi oli ohjelmassa Teemun koostama judovideo Budoviikinkiläisten otteista kevään kisoissa (lähinnä Järvenpään Junnu Cupista). Videomateriaalin oli kuvannut Ilkka. Videon katselun jälkeen palkittiin seuran pitkäikäisiä ohjaajia ja toimijoita Judoliiton ansiomerkeillä. Yli 20-vuotisesta judourasta ja seuran eteen tehdystä työstä palkittiin hopeisella ansiomerkillä Matti Lanu, Mikko Kanerva ja Tapio Taipalus. Pronssisella ansiomerkillä palkittiin yli 10-vuotisesta aktiivisesta seuratyöstä Valtteri Mattsson ja Teemu Tammivaara.

Ansiomerkkien jälkeen jaettiin kaikille vyökokeen läpäiseille diplomit uuden vyöarvon suorittamisesta. Keltaista vyötä (5.kyu) jatkossa kantavat Nea, Riikka, Adam, Tomi, Anton, Ronin, Myrsky, Linus, Thomas, Rudolf, Jaime, Mirko ja Alican. Oranssivyön (4.kyu) saavat vuorostaan pukea ylleen Georgy ja Max.

Juhlallisuuksien jälkeen päästiin itse asiaan, kun vanhemmat ohjattiin Valtterin ja Tapsan pitämälle luennolle nuoren judokan harjoittelusta ja urapolusta. Nuoremmat juhlijat pääsivät pelailemaan bilistä, sisäpelejä ja temppuilemaan. Theon ja Mimmin johdolla pelattiin yhdessä mm. polttopalloa ja otettiin joukkuekisaa patjan liu'uttamisessa. Hauskaa tuntui riittävän ja virvokkeet hupenivat nopeasti parempiin suihin. :)

Kiitos kaikille kuluneesta judokaudesta 2012-13 ja tavataan taas tatamilla syksyllä akut ladattuina!

-TT