Hontai Shiai 28.10.2012 kisaraportti

Lauantaina 28.10.2012 oteltiin Vantaalla judon Hontai Shiai, jossa Budoviikingit olivat hienosti edustettuina seitsemän kilpailijan voimin. Mukaan kisaamaan olivat lähteneet Mimmi, Theo, Johannes, Sami, Petteri, Touko ja Daniil. Kaikilla mukana olleila oli hyvä tsemppi päivän otteluissa ja päivän kilpailu oli niitä ensimmäisiä kovemman luokan kisoja sitten Junnu Cupien, joten näissä kisoissa menestyminen ottaa aina oman aikansa.

Ahkeraan viime aikoina kilpailleelle Daniilille kyseinen kisa oli jo neljäs tänä syksynä. Junnu Cupin kultamitalin, Pop-shiain hopean ja Kerava Shiain pronssin jatkoksi tuli tänään Hontai Shiain pronssimitali. Daniil on päättänyt jatkaa judouraansa jatkossa Helsingin Judosportin väreissä. Budoviikingit kunnioittaa hänen päätöstään ja toivottaa hänelle menestystä judourallaan myös jatkossa!

Myös huipulle tähtäävä Mirjam "Mimmi" Saarinen on kilpaillut ahkeraan tänä vuonna. Juuri varmistuneen Samurai Cup -sarjavoiton jatkoksi Mimmi saalisti tänään itselleen kultaa B-tyttöjen 52 kg sarjasta ja hopeaa naisten alle 52 kg sarjasta. Mimmi kukisti tänään mm. kaksi vyöastetta kokeneemman Anni Leinon 1.kyu kahdella wazarin arvoisella suorituksella. Ainoastaan Nummelan Judon Tea Laakkonen 1.dan oli tällä kertaa vielä liikaa. Mimmin syyskauteen kuuluu vielä Junior Finnish Open ja Tarton kansainvälinen kisa, joissa samaan malliin jatkamalla on molemmissa kisoissa mahdollisuus menestyä!

Hontai shiaissa kultaa nappasi myös Theo, joka voitti molemmat päivän ottelunsa. Johannes sijoittui samassa sarjassa hopealle. Mitalitilastossa Budoviikingit komeili sijalla 11. kahdella kultaisella, hopeisella ja pronssisella mitalilla. Tästä on hyvä jatkaa loppusyksyn kisoissa!