Kotisalikisoista kisakokemusta 29.11.2014

Lauantaina 29. marraskuuta järjestettiin omalla dojolla syyskauden 2014 kotisalikisat. Ne olivat samalla nuorten peruskurssilaisten ensimmäiset kilpailut. Ottelu on paras testi sille, miten hyvin tekniikat on opittu ja samalla hyvää harjoitusta tulevan kevään Junnu Cup -kilpailuihin. Mukana oli myös judokoita nuorten jatkokurssilta tarjoamassa kovaa vastusta ja näyttämässä samalla esimerkkiä peruskurssilaisille.

Osallistujat jaettiin kolmeen ryhmään painon mukaan. Kevyimmässä ryhmässä, jossa oli vain peruskurssilaisia, nähtiin päivän komeimmat heitot: sekä Jimi että Konsta heittivät hienosti ipponin arvoisen morote-seoi-nagen ja saivat kumpikin siitä erikoispalkinnon. Sarjan voitti silti Samuel, joka voitti kaikki ottelunsa, toiseksi tuli Jimi ja kolmanneksi Juho.

Jimin ja Konstan morote-seoi-nage

Seuraavassa painoluokassa oli mukana vain yksi peruskurssilainen, Kristian, joka yllätti kokeneemmat judokat määrätietoisilla ja pelkäämättömillä otteillaan, ja sijoittuikin toiseksi. Sarjan voitti Max, usein vahvalla koshi-gurumallaan, ja kolmanneksi ylsi Thomas.

Isoimpienkin painoluokassa oli vain yksi peruskurssilainen, Elijas, joka otteli hyvin kokeneempiaan vastaan, vaikkei yltänytkään mitaleille. Sarjan voitti jatkokurssilaisista monipuolisinta tekniikkaa tehnyt Jani (mm. uchi-mata ja yoko-otoshi), toiseksi tuli Tomi ja kolmannen palkinnon sai Leevi. Tämä painoluokka oli kaikista tasaväkisin ja voittaja löytyi pari kertaa vasta tuomarin arvioinnin jälkeen, ei suorituspisteillä. Tuomareina toimivat tällä kertaa Mimmi ja Tapsa, muina järjestäjinä Anna, Ilkka, Theo, Timo, Mikko ja aktiiviset nuorten vanhemmat.

Kisaajat ja järjestäjät

Linkin takana lisää kisakuvia