Nuorten peruskurssin vyökoe

Lauantaina 14. toukokuuta pidettiin nuorten peruskurssin keltaisen vyön vyökoe (keltainen ja yksi natsa) omalla dojolla. Kokeessa olivat mukana Oliver, Marja, Jami, Matias, Iina, Alexander ja Paavo. Kokeessa piti osata ukemien lisäksi kolme heittoa, yksi kustakin pääluokasta (käsi-, jalka- ja lonkkaheitot), kesa-gatame-sidonnat (hon-, kuzure-, ushiro- ja makura-kesa-gatame) ja poispääsyt näistä.

Kaikki läpäisivät kokeen ja saavat tulla seuraaviin harjoituksiin keltainen vyö päällään! Lämpimät onnitelut kaikille.

Nuorten peruskurssin toinen natsakoe

Keskiviikkona 17. helmikuuta pidetään nuorten peruskurssin toinen natsakoe (valkoinen ja kolme natsaa). Koe pidetään kurssin harjoitusten aikana, klo 18.00-19.15.

Ensimmäisessä natsakokeessa viime vuoden marraskuussa tärkein asia oli ukemi. Se on edelleen tärkeä, mutta koska nyt olemme valmistautumassa kevään keltaisen vyön koetta varten, myös heittoihin ja sidontoihin kiinnitetään huomiota. Keltaisen vyön kokeessahan pitää osata kolme heittoa, yksi kustakin pääluokasta (käsi-, jalka- ja lonkkaheitot), kesa-gatame-sidonnat (hon-, kuzure-, ushiro- ja makura-kesa-gatame) ja poispääsyt näistä.

Nuorten peruskurssin ensimmäinen natsakoe

Nuorten peruskurssin ensimmäinen natsakoe pidettiin keskiviikkona 11. marraskuuta omalla dojolla. Tässä vaiheessa judon opettelua tärkein taito on hyvä ja turvallinen ukemi ja siihen kiinnitettiinkin eniten huomiota valkoisen vyön toisen natsan kokeessa. Jokainen kurssilainen osasikin ukemin hyvin.

Myös heittoja ja sidontoja tentattiin. Useimmat näyttivät ippon-seoi-nagen, mutta myös o-uchi-gari, ko-uchi-gari, koshi-guruma ja uki-goshi nähtiin. Oli mukava nähdä, että moni muisti horjuttaa ukeaan niin, että heiton tekeminen oli helppoa. Sidonnoista muistettiin hyvin hon-kesa- ja kuzure-kesa-gatame ja niistä poispääsy.

Kokeessa toisen natsan valkoiseen vyöhönsä saivat kaikki kokelaat: Aleksander, Arttu, Iina, Jami, Julius, Marja, Matias, Oliver, Paavo ja Ville. Jokainen kokeessa ollut voi nyt ommella vyönsä kumpaankin päähän toisen natsan.